Instagram

Sunday, May 15, 2011

4 perkara yang kita mungkin tidak tahu tentang apa yang handphone kita boleh lakukan

Hai readers sekalian,entry kali nie sekadar berkongsi info saja yaa..




  1. Ketika berlaku kecemasan yang mana kita perlu untuk menghubungi 999,tetapi kita berada di kawasan tiada liputan.DAIL112 dan handphone kita akan mengesan sebarang nombor kecemasan yang berhampiran untuk anda .112 adalah nombor talian kecemasan untuk seluruh dunia bagi handphone.                                                      
  2. Jika kunci dan alat kawalan penggera anda tertinngal di dalam kereta anda yang terkunci,dan kunci serta alat kawalan penggera kedua berada di rumah,HUBUNGI SESEORANG DI RUMAH ANDA MENGGUNAKAN HANDPHONE ANDA.PEGANG HANDPHONE ANDA KIRA-KIRA SATU KAKI (1') DARI KERETA DAN SURUH ORANG YANG DI HUBUNGI ITU MENEKAN BUTANG "UNLOCK"DI SISI HANDPHONE YANG DIA GUNAKAN.Kunci pintu anda akan terbuka!!
  3.  Bateri  handphone anda hampir kosong dan anda perlu menggunakan ketika itu.DAIL *3370# dan handphone anda akan "restart" dengan menggunakan tenaga simpanan dan paparan akan menunjukkan kuasa bateri sebanyak 50%.
  4. Untuk mengetahui nombor siri handphone anda,DAIL *#06# dan 15 digit nombor kod akan tertera pada skrin.Nombor ini adalah khas untuk handphone anda.CATITKAN DAN SIMPAN!!!Jika handphone anda dicuri,hubungi syarikat pembekal perkhidmatan anda dan berikan nombor kod ini.Mereka boleh menghalang penggunaan handphone tersebut walaupun si pencuri telah menukar kad SIMnya.handphone anda tidak akan boleh digunakan lagi...

0 comments:

Post a Comment