Instagram

Sunday, June 19, 2011

~kapten zariz n zara~

HALLO SEMUA...
ENTRI KALI INI:

kan aku da cakap yang aku suka sangat akan novel HORIZON CINTA tu...by UMI AZRINI


ianya bagi aku inspirasi....KENAPA AKU SUKA??sebab ianya salah satu novel yang pernah aku jumpa yang berkaitan dengan laut,u aku kan berkaitan dengan laut.
~~TEROKAAN SELUAS LAUTAN~~...
kelmarin aku start baca balik citer tuh,tp x hbs lagi...

hero dalam NOVEL  nie adalah KAPTEN ZARIZ n heroin nyer adalah ZARA.
aku hanya nk kongsi sajak yang ditulis oleh kapten kepada zara...

sajak untuk isteri tersayang,ZARA

selendang sutera itu sudah tersingkap,
wajah bersihmu disapu air jernih dari kolam mata redupmu,
Doaku agar akad ini akan terus kekal hingga ke syurga..

Di ufuk biru,rahmat-MU menebar ke segenap horizon,
ya ALLAH,bawalah cinta kami memanjat tangga langit mawaddah-MU,
agar ikatan kami bersemayam bersama reda-MU...

~KAPTEN ZARIZ~~

aku menulis ini untuk perkongsian sahaja...
segmen ilmu bagi novel ini adalah berkaitan sains nautika...
APAKAH ITU SAINS NAUTIKA?
APAKAH YANG AKAN DIPELAJARI DALAM SAINS NAUTIKA??
nanti akan diceritakan di entri yang lain...
kos ini ade di tawarkan di MY UNI..
UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU..

aku pun pelik kenapa aku suka..??
sedangkan course yang aku ambk ialah matematik komputasi...
walau aku ambk math x semestinya aku fokus pada bidng itu sahaja bukan??
at least aku tahu serba sedikit bidang lain..heee
(aku tnya aku jawab sendiri)..hahhah

maybe sejak aku naik bot masa pegi pulau bidong kot...ianya sangat menyeronokkan walau hanya naik bot..lau naik kapal lagi best kan???
tapi ianya sangat berisiko tinggi..

P/S:TIDAK ADE KENE MENGENA DENGAN INSAN LAIN...

1 comment:

  1. Aslm kak boleh saya tahu course apa patut saya ambil sebagai lepasan spm untuk ambil sains nautika ni

    ReplyDelete