Instagram

Friday, June 17, 2011

Atuk dan Nenek

heeeeeeeee,lama btul x tulis entri kan..
aku bukan x der masa,ade
bukan x der idea,,ade,cuma simpan dalam hati saje..haha
banyak masa sangat sampai fesbook 2 rasanya sentiasa on9 12 jam kot..haha
kucing pun stress tengok muka aku..haha

aktiviti sekarang???
xder aktiviti sangat pun...
bgn pagi...kemas umah,masak jarang2 kadang2 time rajin @ade idea nk masak ape..
on9,tdo..tu jer keje aku skrg nih..kakak fatin@kakak upsi xder skrg coz pegi program ape ntah kt u die tuh..ngan orang asli..

pegi niaga ngan ma pum 4 hari jer..tu pun selang2 hari..haha..sebab kna jaga baby alya aisyah jugak kadang2..

laani jugak kna jage cik@atuk aku sebelah ma aku...mak saudara aku mai hantar kt umah aku coz pegi hantar bibik die balik kampung..
aku n abang aku kna jage..aku bahagian makan n basuh kain baju..abang aku bahagian mandi n bersih..atuk aku kna pakai pampers da skrg..da x boleh jalan..die da lupe,x ingat ape yg dilakukan sebelum nie,walau sesaat lepas pom..da x knal orang..die hanya ingat masa2 lampau die saje..penyakit ape ntah lam bahasa bio nyer..x der penyakit kronik pom..usia dalam 70+ kot lau x silap..malam ma aku jage..time abang aku ade blh la nk jage kat umah aku nie..hanya die yang larat nak angkat atuk aku tuh..pasni abang aku nak naik ker laut dah..so kna hantar kt umah  mak saudara lain dulu..aku ade 5 orang mak saudara yg blh tolong2 jage.."kita anak2 perlulah jage orang tua kita ketika mereka dalam kesusahan atau sakit".."die blh jage kita yg ramai nie sampai berjaya kan,xkan kita yg ramai x leh jage die seorang"
aku harap atuk aku cepat sembuh....n sihat walafiat lepas nie...AMIN

                                  hehe..nie gambar dulu2 masa duk umah aku..time 
                                  nie pon da x boleh jalan sgt daa..lucu btol gambar nie
                                 die nk wat peace x jadi..

nenek@mok sebelah abah aku juga sakit..kena strok kecil..laani da blh laa nk uruskan diri sendiri..tolong sikit2 jer..usia nenek aku lebih kurang DR MAHATHIR..80+ jugak..kesihatan nenek aku better dari  atuk aku tu.. x boleh jalan gak..sekarang nenek aku di jaga oleh mk saudara sebelah abah aku yang dok sebelah rumah aku jer..harap mereka semua  cepat sembuh dan kembali seperti sediakala.....


0 comments:

Post a Comment