Instagram

Wednesday, July 27, 2011

Luahan Lelaki

salam.....
haaaa..nak cerita ni kan..pasal luahan lelaki..
luahan lelaki ker??boleh laa...suami pon boleh jugakk....lelaki jugak kan??hehe

k,aku dengar dari abang ipar aku sendiri ni tau..hehe
camni,ms otw ke kem kentomin hri tu..aku dengar la bicara antara adill n suaminya...
versi klate

adill:"mesti abe hashim puah duk sore kan??"..
[abe hashim tu husband kak fiza aku..kak fiza berada di RIYADH,abe hashim di KL,anak2 skrg di rumah nenek di kelantan..]
abg ipar:"saya dah rasa doh kena tinggal ..tu baru antara kl nga kelantan.belum lagi oversea.mula2 best laa..rasa bebas gile, nak buat gapo pon x dop hal...tapi lama-lama..jd bosan..rasa macam serba x kene..x lengkap hidup.."

so,lelaki/suami x lengkap tanpa isteri..
and pada fikiran aku,kalau si lelaki tu dah lama berkasih,then putus, mesti merasakan hidupnya tidak lengkap bukan??..yela..kan dah biasa ade makwe,tup2 putus..x ker merana jiwa..kalau dah beristeri lagi parah lah gamaknya..

ni yang aku perhatikan...
abe hashim g umah masa adill lahirkan alya aisyah..
aku tengok lain la muka die..berbeza...masa aku tgk ni anak2 ade ngan die lagi..ok la lg kan..skrg anak2 da duk di kelantan..lagi parah aku rasa....masa aku tgk tu mcm die sedih  jer,,,ntah lah..semestinya berbeza bile ade isteri ngan x der isteri..

ni yang aku tonton...
aku tonton program selami jiwa/anjakan peradigma di astro oasis..ntah lupe plak mn 1..
kata Dato fadzilah kamsah..."kita jangan buat ape yang pasangan kita tak suke" dan "pupuk minat ape yang pasangan kita suka"
contohnya:
1.si perempuan  tak suke lelaki/pasangan merokok,so lelaki x payah lah nak tunjuk      hebat,merokok jugak..
2.kalau lelaki x suka kucing,isteri/pasangan janganlah pelihara kucing,main ngan kucing..

itu sahaja yang dapat aku tulis dari pendengaran aku.pemerhatian aku,tontonan aku..

0 comments:

Post a Comment