Instagram

Friday, July 8, 2011

Sakit

salam....
kali ni aku sedih dan simpati..baru jer lepas baca@jelajah blog nih pasal brain tumor..KISAH NORMA 
SEMOGA NORMA SIHAT dan KELUARGA TABAH MENGHADAPI SEGALA DUGAAN DAN CABARAN INI...dapat tahu pasal nih dari blog ELIA...tunang KFCM(gol keeper KELANTAN n KEBANGSAAN)..i follow blognyer.lau x der blog nih memang x tahu lah..kalau keluar berita tv pun x tahu..x tgk berita..bc surat khabar pun x..heee

aku nak cakap:aku tak boleh tengok orang terlantar dengan wayar banyak-banyak cam tuh..putar- belit.cucuk sana,cucuk sini..lebam sana,lebam sini.aku kesian..memang aku tak leh tengok...toilet la aku cari..entah rasa camne x tahu laa..semput pun ade..x leh bernafas rase..x cukup oksigen rasanye..tu baru tengok orang sakit..kalau kita duk tempat pesakit tu camner.TUHAN SAJA YANG TAHU...nasib baik la aku x ditakdirkan jadi warga hospital nih..lau x ntah ape akan jadi pada pesakit..aku x kuat..aku yang sakit dulu kot..

pernah la,banyak kali jugak pegi hospital ikut ma n abah tengok saudara-mara yang sakit,yang tunggu nak operate,..even mak saudara aku pun(mak ngah)..pegi tengok lepas operate,masa tu da tenat.. paru-paru bengkak.masa tu aku tengah musim exam SPM..anak die@sepupu aku pum SPM jugak time tuh..kejap jer tgk..x sampai 5 minit pun aku tgk..aku da blah..cari toilet..n lepas tu sampai kat rumah ade call...cakap mak saudara dah x der..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 beriman..
n pegi tengok orang sakit diabetes@kencing manis..nak kena potong kaki..pun sama jugak..semput jugak aku rasa..

tanya kat ma:dalam loghat klate"bakpo eh klu ore g tgk ore sakit sero supo x cukup nyawo jah"..soklan apekah ini.hee.ma ckap:"bakpo g2 tuh..x leh keje spital nih..tgk ore sakit,dio plok hok sakit..nyakit darah rendoh bakalih"..
entah la..aku pun x tahu..
tapi kalau g tgk ibu bersalin n baby x per la plak kan..sebab itu menggembirakan kiter...:))
sekian..

0 comments:

Post a Comment