Instagram

Saturday, July 23, 2011

~jalan-jalan yang jeles~

Salam...
tersimpan dalam draft..skrg bru aku nak post..hee
SUNGGUH AKU JELES...
ahad lepas pegi jalan-jalan area KL(10 julai 2011)....JELES NGAN ORANG YANG ADE CAMERA BESAR..HAHA..pegi jalan2 x bwak camera..rugi jer kan??
seharian jalan-jalannye..kul 12 tgh hari samapi kul 10 malam....
haaaaa,balik terus landing n on9 kejap,letih jalan kaki..


kul 12 kuar..first pegi rumah kawan kerja adill...kawan die buat akikah anak lelakinya,,yang sama umur dengan alya aisyah..(anak adill)..seekor kambing..tapi hidangannya bukan kambing saja...ade jugak lauk pauk lain..lau buat lauk daging kambing semua memang tak habis la lauk tuh..kebanyakkannya x makan daging kambing..termasuk aku!...first time pegi kenduri luar dari kelantan..aku teringin nak tahu budaya orang luar,terutamanya time kenduri..


kul 1 tgh hari gerak ker KEM KENTOMiN lau x silap aku..pegi umah kakak kepada abang ipar aku@kakak ipar adill....on the way kesana..first time aku tengok bangunan TM/TELEKOM MALAYSIA dari dekat..bangunan depan mata,tp aku duk dalam kereta jer..heeee.terjenguk-jenguk.teruja aku!!.yelah,dulu lau g KL tgk dari jauh jew..skrg lagi dekat..then harap lepas nie lepas dah bergelar graduat aku nak masuk n duduk tingkat atas sekali.itu IMPIAN aku!!...sampai kem sana lebih kurang pukul 2.30..duk situ sampai kul 4..


then on the way pulang tengok la pulak iklan kat tepi2 jalan tu kan...IKLAN JUALAN BARANG2 BABY..tarikh last jualan hari tu jugak..tempatnya DEWAN SRI PUTRA,STADIUM BUKIT JALIL..so pegi sana...dewan tu da penghujung kot..so,boleh la tgk2 area STADIUM BUKIT JALIL...atlet ramai duk main2...hehe..pegi sana habis RM30...bli baju si ALYA n kipas mainan sahaja..macam2 brand lah ade...ANAKKU,DISNEY,POLO N others..murah2 jer...


satu soalan dari abang ipar kepada adill
"haaa,da xder  ker mana2 iklan nak pegi??"..hehe
sebab iklan tuh, habis RM30 duitnya...Hihi


then seterusnya destinasi ke PUTRAJAYA...solat asar di MASJID PUTRA..1ST time aku masuk sana...sebelum nie pegi sebelah malam ngan kak feeza..x msk pon masjid tuh..duk lepak2 kat dataran jew..haa..kali ni masuk..solat asar...aku masuk sorang2 jew tau tuk 1st time nih..hehe..masuk tu,waaaaaaaaaa..luasnya dalam tuh...dataran kat dalam tuh luas betul...dan yang aku teruja lantai die...~seperti berjalan di atas air~..berkilat..macam cermin  dah ehh...then aku tengok ade yang pakai jubah graduation ..aku tertanya-tanya..kenapa yer??..then aku solat asar..keluar tuh aku tanya la adill.."kenapa pakai jubah tu?"...adill jawab.." pakai jubah tu sebab diorang pakai seluar ketat..yang menampakkan bentuk tubuh,yang rock2,guard yang memakai baju melayu tu akan menahan jika kita memakai sedemikian,suruh kita pegi ambik jubah tu" ...nasib baik aku pakai BAJU KURUNG time tuh...hehe...
jalan2 area masjid,cruise tasik putrajaya...best betull...rugi x bawak CAMERA..aku hanya ambik gambar ngan fon cikai aku..haha...nak naik cruise ler lain kali lau datang lagi..haha..
n kat area tasik tuh bermacam2 ade..nak tau datang sendiri..heee..ikannya bapak besar..tiap2 petang akan ade lah yang pemberi makan(pengunjung ler)..mana x besar nye..
jalan2 sampai lah maghrib,,solat maghrib dulu kat MASJID PUTRA jugak..lama sebab  tunggu kain solat..moralnya "kalau nak pegi jalan2 lama2..kena bawak kain solat"..terlepas nak solat berimam kat masjid tu...sudah lama rasanya aku tidak solat berimam kat masjid..last aku rasa masa matrik...kat matrik ade masjid..kat u masih dalam pembinaan...


then aku pun pulang..letih..tp masih sempat on9 sekejap...hehe.itulah kerja aku sekarang..on9 sampai malam2 buta..hee..


layan picture area putrajaya yg diambil dari fon cikai jew..haha
pic x santekkk..tp aku nak masukkan jugakk..haha


adill n alya aisyah
masjid putra


malam2 santek jambatan tuhh


view dari bawah,dekat ngan tasik



area jeti cruise tasik putrajaya



0 comments:

Post a Comment